האיש מאחורי הרעיון- ר' צבי בויאר

במרכז מהפכה שקטה ועמוקה בעולם התפילין עומד הרה"ג רבי צבי בויאר שליט"א – תלמיד חכם, איש חזון ואמת, שהקדיש את חייו להשבת צורתן המקורית והמהודרת של התפילין. בעמל, התמדה ואמונה בלתי מתפשרת, הוא חולל שינוי היסטורי בתחום התפילין, וחידש לדורנו את מה שהתקיים במשך מאות שנים ונשכח: תפילין 'פרודות הניכרות'.

מהפכה שצמחה מתוך כאב

המסע של ר' צבי החל לפני כ-35 שנה, כאשר נחשף לעובדה המזעזעת כי רבים מבתי התפילין שנמכרו בשוק אינם כשרים לכתחילה, בשל חריצים מזויפים וקרבה הדוקה מדי בין הבתים. כאשר גילה כי גם התפילין שלו עצמו כללו חריצים שאינם תואמים את הדרישות ההלכתיות, חווה רגע מטלטל שהוביל אותו למסע של מחקר ולמידה מעמיקה בהלכות תפילין. חיפש בכל המקורות, מראשונים ועד אחרונים, וגילה כי ההלכה המקורית מחייבת רווח ניכר ואויר בין בתי התפילין של ראש, ולא רק חריצים חיצוניים.

השבת התפילין לצורתן המקורית

בחקירותיו גילה ר' צבי כי בעבר, תפילין אכן היו נעשות עם הפרדה מוחלטת בין הבתים, כפי שמעידים ציורים היסטוריים מלפני מאות שנים. אך עם השנים, בשל מגבלות טכניות, החלו להצמיד את הבתים כדי למנוע עיוותים שנוצרו מחום השמש. התוצאה: תפילין שבעיני רבים נראו כיחידה אחת, בניגוד להלכה המחייבת ארבעה בתים נפרדים וניכרים.

בכדי לפתור את הבעיה, חבר ר' צבי לרבי אברהם קרישבסקי, מומחה בעל שם עולמי בייצור בתי תפילין, והשניים פיתחו שיטה חדשנית – 'פרודות הניכרות'. בטכניקות ייחודיות, הצליחו לייצר תפילין שעומדות בכל חומרות ההלכה, שומרות על רווח ברור בין הבתים, ויחד עם זאת יציבות לאורך שנים.

הקמת 'נזר התפילין' – כל ההידורים במקום אחד

כדי להפיץ את הבשורה ולזכות את הרבים, הקים ר' צבי את מפעל 'נזר התפילין', שבו כל שלב בעבודת הקודש מתבצע בקפידה ובהידור על פי כל השיטות. התפילין מיוצרות בעבודת יד בלבד, בפיקוח הדוק של גדולי הפוסקים ובכשרות מהודרת של בד"ץ העדה החרדית.

השבת התפילין לצורתן המקורית

כדי להפיץ את הבשורה ולזכות את הרבים, הקים ר' צבי את מפעל 'נזר התפילין', שבו כל שלב בעבודת הקודש מתבצע בקפידה ובהידור על פי כל השיטות. התפילין מיוצרות בעבודת יד בלבד, בפיקוח הדוק של גדולי הפוסקים ובכשרות מהודרת של בד"ץ העדה החרדית.

ההכרה של גדולי ישראל

מאז, זכתה מהפכת התפילין 'פרודות הניכרות' לברכתם והמלצתם החמה של גדולי ישראל מכל החוגים. מרן הגר"מ שטרנבוך שליט"א הגדיר את התפילין הללו כ"הידור חשוב מאוד" ואף החל להניחן בעצמו. רבנים ופוסקים רבים נוספים, בהם מרן הגאון רבי שלמה מילר שליט"א, רבי עמרם פריד שליט"א ורבי יחזקאל ראטה זצוק"ל, שיבחו את המפעל העצום הזה וברכו את העוסקים בו.

חזון לדורות

החלום של ר' צבי הוא שכל יהודי יוכל להניח תפילין כאלו, ללא מכשול ותקלה, ולחבר את עצמו ואת בניו אל שורשיה האיתנים של המסורת היהודית. במפעל חייו הוא מחזיר עטרה ליושנה, ומשיב ליהודים ברחבי העולם את הזכות להניח תפילין בשלמות ובהידור, בדיוק כפי שעשו אבותיהם לאורך הדורות.

תפילין 'פרודות הניכרות' – כאשר החידוש האמיתי הוא לחזור אל המקור.

נזר התפילין-
תכלית ההידור לכתחילה.

פיתוח מלאכת ייצור התפילין נעשה ע"י מומחים בעלי ניסיון רב למעלה מיובל שנים.
התפילין מיוצרות בקדושה ובטהרה ע"י אברכים מופלגים ויראי שמים.
כל עשיית התפילין נעשית בעבודת יד כ'בתים-מאכער'.
על מלאכת הייצור קיים פיקוח צמוד של ועד מפקחי סת"ם שע"י בד"ץ "העדה החרדית".
מחיר התפילין שווה לכל נפש (בפער קטן מאד לעומת מחיר התפילין הרגילות).

מלבד ההידור המיוחד של הפרדת הבתים בתפילין אלו שורה של הידורים חשובים:

העורות מיובאים מחו"ל ללא חשש בכורות ובהמות שאינן טהורות.

העורות מיובאים מחו"ל ללא חשש בכורות ובהמות שאינן טהורות.

השין נעשית בהקפדה ע"י חק יריכות.
עשיית הבתים, ריבוע הבתים והצביעה נעשה בכח גברא בלבד ללא חשמל.
כל הייצור מהעיבוד ועד הצביעה האחרונה, כולל השין, הנקבים, הריבוע והחריצים, נבדקים אחד אחד ע"י משגיח מטעם הבד"ץ העדה החרדית ירושלים.

כבר
הזמנת
תפילין
לבן שלך?

אל תתפשר על פחות.
מ'פרודות הניכרות'
שהסבא שלך היה מייחל להניח.

אדרבה, זה הוא התפילין שהלכו בו רבותינו האר"י, הגר"א, השאגת אריה, הדברי חיים, הגרי"ז ועוד, ולמעלה בקודש בתקופת הראשונים כך היו התפילין המצויות וכפי שניתן לראות בתמונות מלפני כשלוש מאות שנה ובציורים ישנים.

שאלה זו  כבר שאל החיד"א בספרו, וכתב שמפני החשש שמא ייפתח ויתקלקל הריבוע, הקלו לעשות תפילין שאינן פרודות, ומובא בנצי"ב שכל מקום שכתוב "משמרת" צריך לעשותו בצורה הכי טובה שאפשר באותו דור (כמו במצות), וכעת שאכשר דרא ויש אפשרות להניח תפילין מהודרות יותר, מן הראוי בוודאי לדקדק ולהשתדל בזה.

תפילין אלו פותחו ע"י מומחים עולמיים בעלי נסיון רב שנים, התפילין מיוצרות באמצעות טכניקה מקצועית ייחודית באופן שלא יוכלו להיפתח כלל ואין כל חשש לקלקול הריבוע (כולל אחריות).

אכן החת"ס כותב שרווחים עלולים למעט מהריבוע, אך מדבריו משמע שאין כוונתו לרווחים הנצרכים להלכה אלא למקרה שהתקלקלו ונפרדו הבתים אם הוצמדו בתחילה. אך אם מתחילה הופרדו הבתים, ודאי האויר אינו ממעט שהרי הגמרא אומרת "צריך שיהא רווח ביניהן". תפילין "פרודות הניכרות" מיוצרות במומחיות רבה באופן שאינו יכול להפרד ולקלקל את הריבוע. מלבד זאת, הרווחים "בפרודות הניכרות" קטנים מאד- פחות מ- 0.2 מ"מ, כך שאין בהם כלל סטיה בריבוע.

הסטייפלר לומד כשיטת החזון איש שהריבוע נמדד לפי מראה עין ולשטיתו בתפילין אלו שבמראה העיניים הם מרובעות לגמרי, גם רווח כזה אינו פוגם. ולפי הגאון רבי דוד בהר"ן זצ"ל שהצריך למדוד את הריבוע במכשירים, השיעור המקובל בירושלים הוא שבפחות מ- 0.2 מ"מ אינו נחשב אויר פגום.
העבודה על התפילין נעשית בקדושה ובטהרה ע"י אברכים יראי שמים לאחר טבילה מיוחדת מידי יום במקווה טהרה כראוי לעוסקים במלאכת הקודש.
התפילין מיוצרות בעבודת יד מיוחדת בדומה לתפילין המיוצרות ע"י 'בתים- מאעכר', כאשר ישנו היתרון הגדול בפיקוח הצמוד של בד"ץ העדה החרדית על כל שלב ושלב בעשיית התפילין.
מכון "נזר התפילין", בראשו עומדים תלמידי חכמים מובהקים אשר איגדו כמה מומחי תפילין גדולים ובעלי נסיון למעלה מיובל שנים, שיחדיו פיתחו את התפילין המיוחדות לתועלת ציבור בני התורה המבקשים להדר בהלכה.

ניתן להזמין ישירות בהזמנה טלפונית: 053-4107-621                אם אתה מעדיף לקנות דרך סוחר המוכר לך, בקש ממנו "פרודות הניכרות" של 'נזר התפילין'

ה' חששות בתפילין שאין החריץ ניכר בהן:

א. אין אויר בין הבתים.
לדעת פוסקים רבים, צורת התפילין היא בהפסק אויר בין בית לבית.
ב. אין ניכר שהם ארבעה בתים.
בפוסקים מבואר שצריך שיהא ניכר בבירור שיש ד' בתים, ובחריצים בלבד אין היכר מוחלט.
ג. הדבקת הבתים או הידוקם מחשיבה אותם כבית אחד.

לדעת פוסקים רבים הדבקת הבתים זה לזה מחשיבה אותם כבית אחד ולא כארבעה בתים ובכך התפילין נפסלות אמנם רוב בתי התפילין המצויים כיום אינם מודבקים אלא רק מהודקים בלחץ. אך יש פוסקים הסוברים שדי בהצמדת והידוק הבתים זה לזה באופן שאי אפשר להפרידם בנקל, כדי להחשיבם כבית אחד ובכך לפוסלם.

ד. ישנו חשש לזיוף חריצים.
כאשר הבתים צמודים, קיים חשש שהחריצים קיימים רק מבחוץ ואינם כנגד החריץ הפנימי שבין הבתים, ודבר זה פוסל את התפילין
ה. אין הגיד עובר בין הבתים אלא בתוכם.
הלכה היא שיש להעביר גיד בין הבתים כדי להפריד ביניהם )ולפי חלק מהראשונים היא הלכה למשה מסיני(. בתפילין שאינן פרודות, הגיד נתון בתוך חורים בתחתית הבתים עצמם, ויש בזה ב' חסרונות: א. הגיד אינו עובר בין הבתים ואינו מבדיל ביניהם. ב. החורים מחסרים מהבתים עצמם ויש לחשוש שהריבוע נפגם בכך

הרשמה לניוזלייטר

הרשמו לניוזלייטר והשארו מעודכנים לפני כולם

טופס הזמנת תפילין